شغل آرایشگری چیست

1403/05/12 مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
شغل آرایشگری چیست

شغل آرایشگری چیست

آرایشگری یک مهارت است که به زیباتر کردن صورت و ظاهر افراد می پردازد. یکی از معدود شغل هایی است که تقریبا تمام مردم به آن نیاز دارند از این رو جزو مشاغل پردرآمد جامعه هم محسوب می شود. این شغل تقریبا تعطیلی ندارد و آرایشگران همه ایام هفته به کار می پردازند.
جالب توجه اینکه شعل آرایشگری، شادترین شغل دنیا است. کار کردن با انواع رنگ ها، موها، پوست ها و ایجاد ظاهری زیبا در روحیه افراد تاثیر بسیاری مثبتی دارد و همین موضوع باعث می شود تا خلاقیت و ایده پردازی در آرایشگران بیشتر از افراد معمولی باشد.
امروزه با توجه به صنعت مدلینگ افراد نیز به ظاهر خود اهمیت بیشتری می دهند به همین دلیل در شغل آرایشگری، هر شخصی که از مهارت و تجربه بیشتری برخوردار باشد، مخاطبان بیشتری دارد و درآمد وی نیز بیشتر خواهد شد.

مهمترین وظایف آرایشگر

آرایشگر باید با مشتری درباره نوع اصلاحی که می‌خواهد انجام دهد صحبت کند و راهنمایی های لازم را به او ارائه دهد و جدیدترین سبک ها و مدل‌ ها را به اطلاع‌ ش برساند. وظایف یک آرایشگر به طور کلی عبارت است از:

کوتاه کردن و مدل‌دار کردن مو
فر کردن و صاف کردن مو
رنگ کردن و مش کردن مو
هایلات و آمبره کرن مو
سامبره و بالیاژ ویتامینه
کراتینه کردن مو
اکستنشن مو
گریم
راهنمایی دادن در خصوص مشکلات مو
رعایت کامل اصول بهداشتی در کار
تهیه مواد و وسایل لازم برای آرایشگاه

مهارت های مورد نیاز آرایشگری

آرایشگر برای اینکه بتواند بهترین مدل مو را برای مشتریان خود خلق کند باید شناخت خوبی از سبک و مدل های روز داشته باشد. مهمترین مهارت آرایشگرها این است که بتوانند با توجه به چهره مشتری، مدل موی متناسب را اجرا کنند.
در آرایشگری، آرایشگر باید ظاهر آراسته‌ای داشته باشد و برای ایجاد حس اعتماد به مشتریان، باید مدل‌های مو جذابی را اعمال نماید.
آرایشگر چون بصورت مستقیم با مشتری در ارتباط است باید مهارت بین فردی خوبی داشته باشد تا بتواند تعامل خوبی با مشتری برقرار کرده و نظرات مشتری را برای اصلاح سر در نظر بگیرد.
یکی دیگر از مهارت های آرایشگران، استقامت بدنی آن هاست. موهای هر مشتری با مشتری دیگر متفاوت است. لذا اصلاح و حالت دادن مو می تواند زمان بیشتری را در بر گیرد لذا استقامت بدنی برای تحمل لحظات طولانی ایستادن در حین اصلاح، امری ضروری است.

ویژگی های یک آرایشگر

هر شغلی دارای یکسری ویژگی هایی است که برای ورود به آن شعل بایستی این ویژگی ها را در نظر داشت. در زیر به تعدادی از این ویژگی ها می پردازیم:

آموزش مداوم
آرایشگر باید متناسب با شرایط جدید خود را وفق بدهد و از مدل های جدید و تجهیزات و تکنیک ‌های جدید بهره ببرد.

ایستادن طولانی مدت
زمانی که تعداد مشتریان زیاد باشد، آرایشگر وقت استراحت ندارد و یکی پس از دیگری را باید اصلاح نماید. در این وضعیت آرایشگر باید استقامت بدنی بالایی داشته باشد.

جلب رضایت مشتریان
آرایشگر باید با اطلاح مناسب و مدنظر مشتری، رضایت مشتری را کسب کند. در این مقوله آرایشگر باید به اندازه کافی صبر داشته باشد.

خوش اخلاق بودن
مهمترین مولفه یک آرایشگر اخلاق اوست. آرایشگر باید با مشتری خوش رو و خوش برخورد باشد و مهارت های کلامی بالایی داشته باشد. بسیاری از مشتریان در حین اصلاح با آرایشگر صحبت خواهند کرد، آرایشگر باید حوصله کافی برای صحبت کردن با آنها را داشته باشد همچنین می تواند با دادن یکسری نکات مفید، سعی در بالا بردن اطلاعات مشتری در زمینه پوست و مو کند.